YEMEK TATLI KURABİYE SALATA PASTA ÖRGÜ ELİŞİ HOBİ

hürriyet

13 Ağustos 2013 Salı

YOĞURTLU BULGUR KÖFTESİ


 Bugün yöresel bir tarifim var biz çok sık yaparız ama bloğa eklememişim,
aslında değişik isimleri var  '' yalancı köfte,bulgur köftesi,gliko '' gibi,
Erzurum,Erzincan,Kars'ta çokbilinen bir tarif.

MALZEMELER

-2 Su bardağı pilavlık bulgur(ince olacak)
-1/2 su bardağı köftelik bulgur
-1 yumurta
-4 -5 yemek kaşığı un
-tuz

ÜZERİNE
-2 su bar. yoğurt(biraz suyla çırpın,ayrandan birazcık koyu olacak kıvamı)
-4-5 dişsarımsak (sarımsakları ezip yoğurda karıştırın)
-tereyağı

HAZIRLANIŞI

Tencereye 2 su bar. su koyup kaynatın,pilavlık bulguru  ve tuzu ekleyip karıştırın ve kapağını örtün,
ocağı kapatıp bulgurlar şişene kadar bekletin.
Soğuyunca köftelik bulgur,un,yumurta ve tuzu ekleyip iyice yoğurun,yoğurma kısmı önemli biraz fazla yoğurmanız gerekli, yoğururken ellerinizi arada ıslatın yoksa elinize yapışır.
Sonra fındık büyüklüğünde parçalar koparak elinizde yuvarlayın,yanınızda bir kase su bulundurun arada elinizi ıslatın.Köfteleri kaynar su dolu tencereye atıp pişirin.Süzdükten sonra derin bir servis tabağına alıp sarımsaklı yoğurdu üzerine dökün,tereyağını eritip üzerine gezdirin.
İsterseniz tereyağını eritirken bol soğan doğrayıp kavurun üzerine dökün çok güzel oluyor.

AFİYET OLSUN...


 

14 yorum:

  1. bende bunu yapiyorum cok lezzetli paylasim icin tesekkürler canim♥

    YanıtlaSil

  2. yoğurt ve bulgurlu tariflere bayılıyorum, eline sağlık.

    YanıtlaSil
  3. yıllar evvel bir arkadaşımdan aldığım tarifle denemiştim,güzel de olmuştu,tekrar yapayım sayenizde :) ellerinize sağlık,sevgiler

    www.minikmini.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Beğenmenize sevindim arkadaşlar,teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. ben facede yazmıştım bayılırım biz bunu çıplak dolma olarak biliyoruz Gümüşhaneli komşumuzdan öğrendik ve üzeri bol soğanlı yapar yeriz süper olur daha önce yapmıştım bende

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet soğanlısını bende çok seviyorum ama çocuklar yemeyince onlara göre yapılıyor maalesef.

      Sil
  6. Nefis bir yemek tarifi kofteler ne sirin duruyorlar tepside, ellerinize saglik:)

    YanıtlaSil
  7. Çok severim gerçekten.
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Harika görünüyor, bunu kayınvalidem arada yapar, çok da güzel olur, şimdi tarifini aldım, deneyeceğim, teşekkürler :)

    http://chantacim.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  9. Bu tip tarifleri inanılmaz lezzetli buluyorum. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık.Farklı bir tarifmiş.İlk fırsatta mutlaka deneyeceğim :)

    YanıtlaSil