YEMEK TATLI KURABİYE SALATA PASTA ÖRGÜ ELİŞİ HOBİ

hürriyet

12 Mart 2015 Perşembe

ÇİĞ KÖFTE




Çoktandır yayınlanmayı bekleyen çiğ köfte tarifi,birtürlü tarifleri gününde yayınlayamıyorum,
neyse artık gecikmeli olsada işte tarif :)

MALZEMELER

*300 gr.iki kez çekilmiş çiğ köftelik kıyma
*2 su bardağı esmer köftelik bulgur
*2 rendelenmiş orta boy kuru soğan
*4-5 diş ezilmiş sarımsak
*3 yemek kaşığı domates salçası
*2 yemek kaşığı acı biber salçası
*ince kıyılmış maydanoz
*tuz,karabiber,pulbiber,isot
*1 çay kaşığı dolusu kimyon
*1,5 çay bardağı sıvıyağ
*1 su bardağı kadar su


HAZIRLANIŞI

Geniş bir tepsiye bulgur,yağ,baharat ve salçaları koyun,
elinizle iyice karıştırarak ve su ekleyerek yoğurun,
yumuşamaya başlayınca kıyma ,soğan ve sarımsağı ekleyin yoğurmaya devam edin,
biraz daha yoğurup maydanozuda ekleyin,
küçük parçalar koparıp elinizde köfte şekli verin ve servis tabağına alın,kıvırcık ve yeşilliklerle servis edin.

                                      AFİYET OLSUN...

47 yorum:

  1. Nasıl nefis görünüyor ben yıllarca güneydoğuda görev yaptım ..çiğ köfte yapmayı hiç denemedim ..becerememde güç gerekir..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor :) Çiğ köfteyi çok seviyorumm :)

    YanıtlaSil
  3. Oooo nefis.. Genellikle çiğ köfte yoğurması zor olduğu için kadınların pek yapmadığı bir mezedir.. Sizi tebrik ederim.. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşimden yardım alıyorum canım,yoksa işim zor :)

      Sil
  4. nefis bir lezzet çiğ köfte bayılıyorum ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Proteinle aram yok malesef.. Bu yüzden de çocukların mecburi yemesi gerektikleri dışında hiç et işlerine bulaşmam....Ama cidden emek isteyen bir tarif, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. bayılırım çiğköfteye etli etsiz her türünü severek yerim

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık .Etsiz çiğ köfte çiğ köfte değildir. Bana göre .Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Ah bu yemeği sevmeyen varmıdır acaba .)) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık çok severim hele bir de tadı tuzu yerindeyse değmesinler keyfime...
    Afiyetler olsun.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık! Kızım çok seviyor, bende fırsat buldukça onun için yapıyırum, sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Of.. canım çekti nasıl güzel görünüyor.. ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  12. Bayılırım ellerinize sağlık.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. olsada yesek şimdi. yemek yaparken üşendiğim tariflerden biri saatlerce yoğurmak gerekiyor ve benim bilekler dayanmıyor diye hep bu tarifi öteliyorum oysa büyük oğlum çok sever ;)

    YanıtlaSil
  14. Ellerinize sağlık etlisinin de lezzeti bir başka olur...

    YanıtlaSil
  15. Evde çiğ köfte deneyimim yok ne yazık ki.Yapılışı kolay görünüyor ama marifet uzun süre yoğurabilmekte sanırım ;)

    YanıtlaSil
  16. Çok severimmm ama çok acı olmayacak... Evde hiç yapmadım ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  17. Çiğ köfteyi ailecek çok seviyoruz ama ben sadece bulgurdan yapıyorum. Doğulu bir arkadaşım yapardı sizin gibi parmaklarımızı yerdik. Uzun zamandır etlisini yemiyorum. Sizinkini görünce bir yutkundum:)

    YanıtlaSil
  18. Hic yapmaya cesaret edemeyecegim lezzetlerden ellerinize saglik afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  19. Çok lezzetli görünüyor afiyetler olsun bloğunu takipteyim canım banada beklerim.Sevgilerle

    YanıtlaSil
  20. Teşekkür ederim hepinize :)

    YanıtlaSil
  21. ellerinize saglik nefis gorunuyor, ben bi de bunun fakir cigkoftesi denilen pismis yumurtayla yapilanini çok seviyorum, bilmem denedinizmi hic?
    takipteyim vakit bulur merak ederseniz bana da beklerim
    Sultis'
    http://asulti2000.blogspot.fr/

    YanıtlaSil
  22. Emeğinize sağlık çok güzel görünüyor. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  23. ellerinize sağlıksüper görünüyor,yapamadıklarımdan biri de çiğ köfte ama bayılırım :)

    YanıtlaSil
  24. Yapması yoğun emek. Ellerinize sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  25. Elinize sağlık, nefis olmuşlar:)sevgiler..

    YanıtlaSil
  26. yapamam ama güzel yerim, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  27. Bayılırım.. elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  28. Elinize sağlık.Eşim komagene den bir kaç gündür alıyor ama ben pek dışardan yemeyi sevmediğim için izlemekle yetiniyorum.

    YanıtlaSil
  29. çiğ köfte sevmeyen yoktur sanırım,çok lezzetli görünüyor,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  30. TV'de görmüştüm; bu köfteyi buzla yoğuruyorlar, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  31. ellerinize sağlık orijinali yemeyeli uzun zaman oldu:)) biz de kıymasız olarak sıkça yapıyoruz evde.

    YanıtlaSil
  32. elinize sağlık yemeyeli o kadar uzun zaman oldu ki bu aralar bir yaramazlık yapsam mıı

    YanıtlaSil
  33. Çok severim.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  34. Evde yapılan çiğ köfte gibisi yok. Dışarıda yapılanlar hiç güzel olmuyor.

    YanıtlaSil
  35. Elinize sağlık ev yapımı ne kadarda güzel olur :)))

    YanıtlaSil
  36. Yapmak yoğurmak epey bir maharet ister,herkesin harcı değildir diye düşünüyorum.
    Benimde değil :))
    Ellerinize sağlık tarif içinde çok teşekkürler.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  37. çok severim. sizi izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    http://www.meleklerinruyasi.com/

    YanıtlaSil
  38. Çok severim..Olsada yesem. :)))

    YanıtlaSil
  39. bugünlerde ne kadar çok canım istiyor... harika bir tabak ...

    YanıtlaSil
  40. Nefis görünüyor ailecek çok severiz ama hiç evde denemedim denenecekler arasına not edildi Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  41. ellerinize sağlık
    bizde ailecek çok sevenlerdeniz :))

    YanıtlaSil