YEMEK TATLI KURABİYE SALATA PASTA ÖRGÜ ELİŞİ HOBİ

hürriyet

24 Ağustos 2013 Cumartesi

GİRİT KABAĞI DOLMASI




MALZEMELER
-1kg. girit kabağı
-100 gr. tavuk göğsü(minik minik doğranmış)
-1 büyük kuru soğan
-1 su bar. pirinç
-1 küçük çay bar. zeytinyağı
-1 tatlı kaş. kekik
-1 tatlı kaş. kuru nane(taze nanede olabilir)
-1 çay kaşığı karabiber
-1 çay kaşığı reyhan
-biraz dereotu
-tuz
-1 yemek kaşığı salça


HAZIRLANIŞI

Kabakları iyice yıkayıp üstlerini kapak gibi kesin,içlerini oyun,
kuru soğanı yemeklik doğrayın,tencereye koyup zeytinyağını ekleyin,
soğanların rengi dönünce tavuk etlerini ekleyin,suyunu çekince salçayı ekleyin,
biraz kavurduktan sonra pirinçleri ekleyin,baharatları ve tuzunu ekleyin,ocağı kapatın.
Dereotunu ince doğrayıp ekleyip karıştırın.
İç malzemeyi kabakların içlerine doldurun,çok doldurmayın pişerken taşmasın,tencereye dizip kestiğiniz baş kısımlarını üzerine kapatın ,üzerine tuz ve zeytinyağı dökün,üzerini geçecek kadar kadar kaynar su ekleyip orta ateşte kabaklar yumuşayıncaya kadar pişirin.

                 AFİYET OLSUN...

 

10 yorum:

  1. ellerine saglik canim nefis görünüyor nedense ben bir türlü girit kabagini bulamiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet zor bulunuyor buralarda,Egede olacaktıkki :))

      Sil
  2. Mükemmel görünüyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Bu yemek harıka harıka harıka dıyorum ben. Sizde cok guzel yapmıssınız gorunuse gore. ellerinize saglık. :)

    merveyilldiz.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavuklu dolma, harika olmuş eline sağlık.

      Sil
    2. Evet tavuklu güzel oldu gerçekten,ben dolmayı zeytinyağlı seviyorum ,bu kez değişiklik yaptım çokda iyi oldu :)

      Sil
  4. ellerine sağlık kabağı çok severim inşallah bir gün bizde senin lezzetleri tadarız

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim canım,inşallah herzaman beklerim :))

    YanıtlaSil