YEMEK TATLI KURABİYE SALATA PASTA ÖRGÜ ELİŞİ HOBİ

hürriyet

23 Ocak 2015 Cuma

KALBURABASTI

 
 
 
 
 

MALZEMELER

*3 su bardağı un
*1 türk kahvesi fincanı yoğurt
*1 su bardağı sıvıyağ
*1 çay bardağı irmik
*1 yemek kaşığı toz şeker
*1 limon kabuğu rendesi
*1 paket kabartma tozu
*1 paket vanilya
*1 tatlı kaşığı sirke

 İÇİNE
1 kase ceviz(tam cevizi dörde bölün)

ŞERBETİ
*3 su bardağı toz şeker
*4 su bardağı su
*2-3 damla limon suyu

HAZIRLANIŞI
Önce şerbeti hazırlayın,tencerenin kapağı kapalı 20 dk. kynatın,limon suyunu ekle,5 dk. daha kaynatın.
Hamur malzemelerini bir kapta yoğurun ,cevizden biraz büyük parçalar koparın,
rendenin üzerinde elinizle bastırarak yassıltın,içine ceviz koyup kapatın,
yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin,
180 drecede kızarana kadar pişirin.
Fırından çıkan tatlının ilk sıcaklığı çıkınca üzerine soğuk şerbeti dökün,2-3 saat bekletip servis edebilirsiniz.

                 AFİYET OLSUN...

 

40 yorum:

  1. Ellerine sağlık enfes görünüyor...

    YanıtlaSil
  2. Kalbura bastı klasik hiç modası geçmeyen bir tatlı değil mi.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. en sevdiğim tatlılardan. Kıtır kıtır olursa yemeye doyamam. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Çok eski ve çok sevilen bir tatlı ellerine sağlık hoş görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. İzmirin eski ama eskımeyen lezzetlerinden.Ellerınıze sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Çok lezzetli bir tatlıdır bende sık sık yaparım.Elinize saglık.

    YanıtlaSil
  7. Bu görünümü itibariyle daha farklı bi kalburabastı olmuş. İçindekilerden belli ne kadar lezzetli olduğu, elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık benimde en sevdiklerimdendir .Görüntüsünden ne kadar lezzetli olduğu belli Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Elinize sağlık , çok severim bu tatlıyı..Afiyetle tüketin..Sevgiler (Zeyno'nun Mutfağı)

    YanıtlaSil
  10. Ellerine saglik Sevilcigim afiyet olsun. Bloguna baktikca acikiyorum, ne olacak benim halim ))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma Nurhancım,verdiğim kiloların yarısını geri aldım :)Ama artık tadıp bırakıyorum.

      Sil
  11. Midyeye benzemiş adeta..Nar gibide kızarmış eline sağlık birini aldım bile.

    YanıtlaSil
  12. Bugün diyete başlayayım dedim nereyi açsam en sevdiğim şeyler çıkıyor karşıma. Bu tatlı gibi. Şimdilik hemen bakıp geçtim bu bile yetti. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. kalbura bastı tatlısını katmadan uzun sure bekletebıldıgım ıcın favorımdır..ellerinize saglık

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel olmuş nefis görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Eski ama eskimeyen bir tatlı kalburabastı.Nefis gorunuyor ellerinize sağlık.Bizde fındık bol olduğu için ben fındık kullanırdım.Hatta hamutunada karıştırırdım.Yapmayalı uzun zaman oldu,aklıma düşürdünüz şimdi :)

    YanıtlaSil
  16. Bu tatli cok eski yillardan tadi damagimda olanlardan..evde hic denemedim..tarif cok guzel gorunumde afiyetler olsun..elinize saglik..

    YanıtlaSil
  17. İzninle bu tarifi alıp hemen yapıyorum eline sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Ellerinize saglik.. En sevdigim tatlilardan biridir..

    YanıtlaSil
  19. Ellerinize sağlık.Annemin en çok yaptığı bir tatlıdır ve çoook severim :)

    YanıtlaSil
  20. Goruntu bastan cikarici nefisss.. Ellerine saglik canim Sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. Bu tatlıyı annem yapardı. Şimdi sizde görünce çok hoşuma gitti. Ellerinize sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  22. Hepinize çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  23. Kalburabastı çok güzel bir tatlı, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  24. ne güzel olmuş, sizi epeydir takipteyim

    YanıtlaSil
  25. Harika görünüyor iştahım kabardı :)

    YanıtlaSil
  26. Çok severim bu tatlıyı, uzun zamandır yapmamıştım, bi denesem mi, sizinki de harika görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Tolunay

    YanıtlaSil
  27. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor ;)

    YanıtlaSil
  28. Şerbetli tatlılar benim için değil ama görüntüleri bir harika doğrusu.

    YanıtlaSil
  29. Çok güzel olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  30. Nefis görünüyor, ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  31. Ben de yıllarca Ankara'da yaşadım ve nihayet İzmir'e döndük.İzmir'i özlediğiniz İzmir tatlısı kalburabasma tatlınızdan da belli :) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin adınıza çok sevindim,darısı bizim başımıza.

      Sil
  32. İzmir'li olarak kalburabastıyı çok severim.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  33. Özellikle bayramlarda çok yapılır bu tatlı , nefis görünüyor ellerinize sağlık , sevgiler

    YanıtlaSil
  34. Bununla yıldızım barışmadı bir türlü...

    YanıtlaSil
  35. Kalburabastı en sevdiğim tatlılardan biridir. Ellerinize sağlık .

    YanıtlaSil
  36. şekline bayıldım ellerinize sağlık harika bir kalburabastı tarifi olmuş sevgiler

    YanıtlaSil