YEMEK TATLI KURABİYE SALATA PASTA ÖRGÜ ELİŞİ HOBİ

hürriyet

4 Mayıs 2015 Pazartesi

PORTAKAL REÇELİ







MALZEMELER

*1 kg. portakal
*3 su bardağı toz şeker
*2 parça limon tuzu
*1 su  bardağı su

HAZIRLANIŞI

 Portakalların kabuklarını rendenin ince tarafıyla alın,yoksa acı olur,
portakalları bir tencereye alın üzerini geçecek kadar kaynar su doldurup 5 dk. kaynatın,
suyunu süzüp sğuk su doldurun ,1-2 saat bekletip suyu süzüp tekrar soğuk su doldurun , bu işlemi 3-4 kez tekrarlayın.
En son portakalların suyunu iyice süzüp tencereye alın,üzerine toz şekeri serpin ,bu işlemi akşam yaparsanız iyi olur,ertesi gün üzerine bir bardak su ekleyip kaynatmaya başlayın,
çok karıştırmayın,suyu kıvam alıncaya alıncaya kadar kaynatın.Limon tuzunu ekleyip 5 dk. daha kaynatıp altını kapatın.İsterseniz  kokusunu seviyorsanız içine bir adet yıldız anason atabilirsiniz kaynarken.Koyu kıvama gelince altını kapatıp kavanoza doldurun.Kavanozların kuru olmasına dikkat edin.

                                       AFİYET OLSUN...

19 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor portakal reçeli ellerinize sağlık afiyet olsun sağlıklı günlerde tüketin :)

    YanıtlaSil
  2. Tatlı reçellerdense acımsı ve ekşi tadı olanları daha çok seviyorum.Portakal reçeli de vazgeçilmezlerimden :) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık
    hiç yemedim merak ettim tadını

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık portakallı her şeyi severim:)

    YanıtlaSil
  5. ay ilk defa gördüm mhteşem duruyor.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. ilk defa duyuyorum yapılısıda kolaymıs ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
  7. süpersiniz elinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim arkadaşlar.

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık :)
    Portakal reçeli tarifinizi deneyeceğim...

    YanıtlaSil
  10. Harika görünüyorrrr ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
  11. Ellerinize sağlık..Afiyetler olsun..Portakal mandalina benim de sevdiğim reçellerden..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Portakal reçelini hiç yapmamıştım. Deneyeceğim. Ellerinize sağlık..:)

    YanıtlaSil
  13. Ellerie saglık cnm Lezzet Tramvayı

    YanıtlaSil