YEMEK TATLI KURABİYE SALATA PASTA ÖRGÜ ELİŞİ HOBİ

hürriyet

21 Aralık 2018 Cuma

TRİLEÇE


İyi akşamlar canlar,bu akşam güzel bir balkan tatlısı olan trileçe yiyoruz çayımızın yanında.


PANDİSPANYA
🌼4 yumurta
🌼1 su bardağı toz şeker
🌼yarım çay bardağı ılık su
🌼1 paket kabartma tozu
🌼1 paket vanilya
🌼1 su bardağı un
🌼yarım su bardağı irmik

ŞERBETİ
🌼3,5 su bardağı süt
🌼3 yemek kaşığı toz şeker
🌼1 paket (200 gr.) krema

ÜZERİNE
🌼2 paket toz şanti
🌼1 su bardağı soğuk süt

KARAMEL SOS
🌼1 su bardağı şeker
🌼1 tatlı kaşığı tereyağı
🌼1 su bardağı süt
🌼1 yemek kaşığı buğday nişastası

Pandispanya için yumurta akı ve şekerin yarısını köpürene  kadar çırpıyoruz.
Yumurta sarıları ve şekerin yarısını başka bir kapta iyice çırpıyoruz.
Üç seferde yavaşca spatula ile karıştırarak yumurta aklarına ekliyoruz.
Diğer malzemeleride ekleyip karıştırıyoruz,
yağlı kağıt serilmiş büyük boy kare borcama döküyoruz.Çok yumuşak seviyorsanız irmik yerine un ekleyin.
10 dk. 200 derece ,daha sonra 170 dereceye düşürdüğümüz fırında pişiriyoruz.
Pandispanya pişerken şerbet malzemelerini şeker eriyene kadar karıştırıyoruz.(ben hazır süt kullanmadığım  için kaynatmadım)dolapta bekletiyoruz.
Fırından çıkan hamurumuzun ilk sıcağı çıkınca ters çevirip çatalla delikler açıyoruz.

Soğuk Şerbeti heryerine eşit olarak gezdiriyoruz.

2 paket kremşantiyi 1 su bardağı sütle çırpıp soğuyan tatlının üzerine yayıyoruz.

Karamel için şekeri tavaya alıp karıştırmadan eriyip karamelize olmasını sağlıyoruz,tereyağını ekleyip ,karıştırdığımız süt ve nişastayı ekleyip karıştırarak kaynatıyoruz,soğutan karameli krem şantinin üzerine döküp eşit yayıyoruz.
2-3 saat dinlenen tatlıyı dilimleyip servis ediyoruz.

         AFİYET OLSUN... 

2 yorum:

  1. sadece bir kez yedim ve o zaman hoşuma gitmemişti.okul kermesine bir veli getirmişti.ondan sonrada yemek istemedim.ama burada çok lezzetli görünüyor sizin tarif bi daha denemeliyim kedim kendime:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende dışarda yediklerimin hiçbirini beğenmemiştim,bi de kendim deneyeyim dedim,bundan sonra sık sık yaparım çok beğendik.

      Sil