YEMEK TATLI KURABİYE SALATA PASTA ÖRGÜ ELİŞİ HOBİ

hürriyet

28 Kasım 2013 Perşembe

FIRINDA SODALI KARNIBAHAR KIZARTMASI





Herkese iyi akşamlar,
çok sevdiğim bir lezzeti paylaşıcam bugün sizlerle,karnıbaharın her türlüsünü çok severim ama ne yazıkki ev halkı pek hoşlaşmadı karnıbahardan bir türlü,sadece kızartmasını yiyorlar,
tavada çok yağlı ağır oluyor bende fırında pişiriyorum çok güzel ve hafif bir yemek oluyor.

MALZEMELER
*1 küçük karnabahar

SOS MALZEMELERİ

*1 şişe maden suyu
*2 yumurta
*3 yemek kaşığı un
*2 yemek kaşığı sıvıyağ
*tuz

*üzeri için kaşar rendesi

HAZILANIŞI
 Karnıbaharları çiçeklerine ayırıp tuzlu kaynar suda biraz haşlayın,çok haşlamayın ezilmesinler,diri kalsınlar biraz,suyunu süzüp bir kenarda bekletin.
Derin bir kasede kaşar rendesi hariç sos malzemelerini iyice çırpın,
fırına dayanıklı bir tepsiyi yağlayın karnıbaharları sosa bulayıp tepsiye dizin,
kalan sosu  üzerine gezdirin,200 derece fırında üzeri hafif pembeleşinceye kadar pişirin,fırından alıp üzerine kaşar rendesi serpin kaşarlar eriyince fırından alın,biraz ılınınca dilimleyip servis edin.

           AFİYET OLSUN...

9 yorum:

  1. Bak bu tarifi çok beğendim.
    Karnabahar bizde sevilir.
    Üstelik o rahatsız eden koku varya :)
    Beni hiç rahatsız etmez :)
    Bende bir garibim sanırım.
    Ama tabi kızartması bir başka güzel..
    Ama dediğin gibi ağır oluyor.
    Bu şekilde eminim çok güzel olmuştur.
    Hazır karnıbaharım varken yemeğim olmadığı bir gün yapılacak :)
    Öpüyorum canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Sevilciğim karnıbahar bizdede hiç yenmez..Yılda bir kere etli pilavını yapıyorum.Ama bu güzel olmuş sanırım soda biraz hafifletmiştir diye düşündüm ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Gülo annem soda hafifletiyor çok ağır olmuyor fazla yağda çekmemiş oluyor.

      Sil
  3. Merhaba, karnıbahar tarifini görünce geldim. Ağır oluyor diye kızartmasını yapmıyorduk. Fırında hiç aklıma gelmemişti. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. Bu tarife bayıldım.. Mutlaka deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  5. Tarifi çok beğendim.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. bu lezzete bayılırım denemedim ama denemek istiyorum hem çok sağlıklı hemde çok lezzetli elinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil